A Cégvezetői túlélőcsomag
7. rész
Mikor érem végre utol magam?
Avagy hogyan éred el, hogy annyi lezáratlan feladatod legyen, mint egy ötéves gyereknek
Nem hiszem, hogy előfordult volna Veled a következő bekezdésben vázolt helyzet, de gondoltam írok róla, hátha láttál már ilyent másoknál. 🙂
Cégvezető barátunk
- sokszor már hajnali fél négykor felriad, mert eszébe jut: „Úristen, tegnap elfelejtettem felhívni a Takácsot! Ebből mi lesz?”
- Már vissza sem tud aludni, csak forgolódik.
- Hogy ne ébressze fel a feleségét, kimegy a konyhába.
- Ám útközben a konyhaajtó kilincse a kezében marad: „Ezt már két hete meg kellett volna csinálnom.”
- Kiér a konyhába, ott ül a kiskutyája, bánatosan néz rá: „Tudom, elfelejtettem kutyakaját venni. Majd eszel maradékot! Legalább te ne idegesíts!”
- Majd eszébe jut, hogy: „Az anyósnak megígértem, hogy péntekig felásom a kertjét. Abból úgyse lesz semmi.”
- Majd bevillan neki: „Úristen! Holnapután házassági évforduló! Én meg betettem estére egy üzleti vacsorát. Hát ebből mi lesz?… Elválunk, aztán újraházasodunk valami másik napon. De ezt most nem tudom odébb tenni. Atyaég!”
Na, körülbelül ilyen gondolatok vannak a fejében már kora reggel. Aztán beér a cégbe. Ott meg rászakad egyszerre az összes tennivaló:
- „Szaladj főnök, baj van hátul a raktárban!”
- Útközben megszólal a mobiltelefon.
- Valakit meg kell szidni.
- Valakit meg kell dicsérni.
- Valakit ki kell rúgni.
- Valakit fel kell venni.
- „Mennyi pénz jött ma?”
- Meg kell írni a beszámolót.
- „Tízre jönnek hozzám.”
- Jolánka sír, lelkiéletet kell élni vele.
- „Ha nem szólok, ezt is elfelejtették volna.”
- Bejelentkezett az APEH.
- „Mindenre nekem kell gondolni.”
- „Jaj, Istenem, mit csináljak?!!!”
Ismerősek ezek a problémák? 🙂
Az emberi elme úgy működik, mint egy számítógép. Vagy inkább egy számítógép működik úgy, mint az emberi elme.
A számítógépnek van valamennyi memóriája, melynek segítségével végzi a feladatait. Hasonló módon az embernek is van valamennyi energiája, figyelme arra, hogy működtesse az életét, végezze a feladatait.
Ha az ember elindít a számítógépen nagy programokat, kinyit jó nagy terjedelmes fájlokat, a gép elkezd lassulni. Hasonló módon, egy olyan vezető, akinek túl sok megnyitott feladata van, lassulni fog. Mert szétszóródik a figyelme. Minden megnyitott feladat elvesz valamennyit a figyeleméből, energiájából.
Ha a számítógép memóriáját további fájlok megnyitásával terheljük, egyszer csak „lefagy”. Az ember is képes „lefagyni”.
Volt már Veled olyan, hogy annyi dolgod lett volna, hogy azt sem tudtad melyikhez kapjál? Aztán végül hagytad az egészet a fenébe, aztán elmentél, és csináltál valami egészen mást. Olyant, amit nem is kellett volna csinálnod.
Na, ez az, amikor az ember „lefagy”! 🙂
További probléma az is, hogy egy feladat mindig először fejben indul el. Mondjuk, eszedbe jut, hogy levelet kéne írni a Gipsz Jakabnak. Lehet, hogy ez három hónapja jutott az eszedbe.
Akkor az a feladat már három hónapja megnyílt!
Már azóta van rajta figyelmed!
Azóta van rajta energiád!
Ugyan nem úgy jársz-kelsz három hónapja a világban, hogy „Levelet írni a Gipsz Jakabnak! Nehogy elfelejtsek levelet írni a Gipsz Jakabnak!”, mégis van rajta energia és figyelem.
Lehet, hogy közben elfelejtetted. De akkor is viszi az energiát. És ez lassít Téged! Szétszórja a figyelmedet. Ahogy a számítógépen is csak az éppen aktuális feladatot és ablakot nézed, de ha a háttérben futnak további alkalmazások, – még ha el is feledkeztél róluk –, akkor is lassítják a gépet.
Pedig ha egy Cégvezetőnek túl sok lezáratlan múltbéli nyitott feladata van, a figyelme és energiája ezeken lesz. Mindig ott jár az esze. Nem a jelenen és a jövőn.
Így az ilyen Cégvezetőre azt mondhatjuk, hogy nincs itt és most. Nincs a jelenben! Kevés az az energia és figyelem, amivel a jövőjét kreálja. És kapunk egy problémamegoldó vezetőt. Egy probléma megelőző vezető helyett.
Olyan ez, mintha lenne egy autónk két hatalmas, másfél méter átmérőjű visszapillantó tükörrel. Előre meg be lenne deszkázva a szélvédő. 🙂
Olyan ez, mintha az ember ki lenne kötve egy csomó gumipókkal a múltja bizonyos pillanataihoz. Minél több gumipók, annál nehezebben lehet haladni előre. Minél hosszabbra nyújtjuk, annál lassabb és nehezebb.
Volt már Veled olyan, hogy egy múltbéli lezáratlan feladat egyszer csak visszarántott a múltba? És a jelenben kellett kezelned valami olyant, amit már réges-régen le kellett volna kezelned.
Ennek az a vége, hogy megy az illető az utcán, és magában beszél! 🙂
Vagy volt már esetleg olyan Veled, hogy vidékről hazafelé autóztál, megálltál a ház előtt, kiszálltál az autóból, és ha megkérdezték volna, merre jártál mit láttál út közben?…
Hát bizony se kép se hang! 🙂
Nem voltál ott igazán!
Helyetted egy automata vezetett!
Te pedig a lezáratlan múltbéli feladataidban voltál. Na, ez az oka a baleseteknek. Így elég nehéz szépen prosperáló, virágzó céget építeni. És fennkölt Cégvezetői célokat megvalósítani.
Van egy jó hírem!
És van egy rossz! 🙂
Egy Ügyfelünk ezt így fogalmazta meg: „Rájöttem, hogy a munkában nem megszakadni kell, hanem elvégezni.” És látod, ebben ez a jó hír: a munkában nem kell megszakadni!
A rossz hír viszont az, hogy el kell végezni!
Van megoldás arra, hogy hatékonyan elvégezd a feladataidat. Van megoldás arra, hogy ne egy Cégvezető, hanem apus menjen haza esténként a munkából.
Mert a napi feladatok le vannak zárva, bent maradtak a munkahelyen. És nem kell hazavinni őket magaddal. Így nem érzed úgy magadat, mint a kisdiák, aki nem végezte el a házi feladatait.
Igazán mindezt a Tréningjeinken tudod megtanulni!
Várlak rájuk szeretettel!
Az Erő legyen Veled:
Piroska Gyula
A Cégvezetők barátja
Hogy ne érezze magát
egyedül a Cégvezető
VÁRJ EGY KICSIT!
Van itt még valami, ami érdekelhet!
Motivált munkatársak hegyibeszédek nélkül
"Mi a fenét kezdjek az embereimmel"?
Online Tréning
Azonnal bevethető eszköztár a munkatársaiddal kapcsolatos visszatérő problémák megszüntetésére.
A következőket fogod megtanulni:
- Hogyan vegyél fel biztosan jó embereket a cégbe?
- Hogyan tartsd meg a magasan teljesítő munkaerőt?
- Milyen motivációs eszközökkel lesznek felelősségteljes munkatársaid, akikre rá mered bízni a fontos ügyfeleket is?