A Cégvezetői túlélőcsomag
11. rész
Te nem vagy normális!
Nem tudom, hogy mondták-e már Neked, hogy nem vagy normális? Valószínűleg nem is egyszer. És én úgy gondolom, hogy igazuk volt. Te nem vagy normális! Kérlek, hogy ne vedd ezt sértésnek tőlem.
Nálam ez dicséretnek számít!
Miért?
Több szótárban is megnéztem a „normális” és a „normál” szavak jelentését. Ilyeneket találtam: szokásos, közepes, átlagos. Tehát a normális ember, az az átlagos ember. A nagy átlagtól nem eltérő, a megszokott, a középszerű.
Kérlek, hogy akkor vizsgáld most meg gondolatban, hogyan él ma egy átlagos, egy normális magyar ember:
- Mennyi az átlagfizetése?
- Milyenek az átlag magyar lakáskörülményei?
- Mennyire érzi jól magát egy normális a bőrében?
- Mennyire szeret dolgozni egy normális átlagember?
- Menyire szereti a munkáját?
- Milyen ma egy átlag párkapcsolat?
- Mennyire boldog ma az átlagember?
Ha gondolatban mindezt megvizsgáltad, akkor hadd tegyek fel Neked egy indiszkrét kérdést: Szeretnél-e normális lenni? 🙂
Mert én nem! 🙂
Nézzük meg az alábbi rajzot! Ez mutatja a népesség 100%-át.
- Felül vannak a VIP személyek. (Angol betűszó: Very Important Person: Nagyon Fontos Személy) Ez utóbbi kategóriába esnek a tudósok, a gazdagok, a híres emberek, a művészek, a közéleti szereplők.
- Középen vannak a normálisak.
- Alul vannak a kukaturkászok, hajléktalanok.
Hadd kérdezzem meg Tőled. Hol vannak a Te céljaid, vágyaid és álmaid? Vagy hol vannak akár az átlagember álmai? Lent a kukaturkászoknál? Ugye nem! Akkor középen a normálisaknál? Ugye itt sem! Valószínűleg fent vannak a felső sávban.
Sok évvel ezelőtt voltam egy amerikai multimilliomos szemináriumán, aki az Amway egy nagy guruja. Jim Dornan-nak hívták. Ő azt mondta: „Ahhoz, hogy megvalósítsd az álmaidat, olyan dolgokat kell csinálnod, amiről még csak nem is álmodtál.”
Ez nagyon megfogott engem!
Olyan ez, mint a marketing egyik fő törvénye. Nem nagy biznisz az, amit mindenki csinál. Ha a céged csak egy a sok-sok ugyanolyan terméket és szolgáltatást nyújtó cég közül, ha nincs semmi, amivel kitűnhet a többi közül, amiért érdemes a termékedet vagy szolgáltatásodat választani, akkor az egyedüli marketingeszközöd az akciózás és az árcsökkentés lesz.
Ebbe pedig csak belehalni lehet!
Ellenben, ha valami olyant csinálsz, amit senki más nem tud, nagyon jó árat tudsz kérni érte. Mert nem összehasonlítható másokkal.
Mit csinál ma egy magyar átlagember?
A felmérések szerint napi majdnem öt órát nézi a tévét. Közben csipszet zabál, sört iszik és el van hízva. Szidja a főnökét, a politikusokat és az anyósát. Panaszkodik a világra, zsörtölődik a gyerekeivel és csalja a feleségét. Nem túl egészséges, ezért egy csomó pénzt költ gyógyszerre.
Ez ma a normális!
Sajnos ezt látom!
Én aztán nem akarok ilyen lenni!
Vajon mit csináltak 50 évvel ezelőtt esténként az emberek? Megmondjam mit? Gyereket csináltak! 🙂 Nagyobb is volt a népszaporulat, mint most.
Aztán meg beszélgettek, összejártak, kártyáztak, együtt voltak a családdal. Emlékszem, hogy édesapám annak idején 10 filléres alapon „vagyonokat” nyert ultiban.
Ott nem a pénznyerés volt a fontos. Hanem a játék, a kihívás, a barátság és az együttlét öröme. A mai napig megvan nekem az a kép, ahogy a piros terített betlit bemutatja a kártyapartnereknek.
És a büszkeségtől ragyog az arca!
Az átlagember ma tévét néz napi közel öt órában. Vajon néznek-e a kukaturkászok tévét? Legfeljebb a kirakatban. Mert nincs is tévéjük.
És vajon néznek-e a felső kategóriába tartozók tévét? Ők sem nagyon. Igazán őket nézik a tévében! Elárulom, hogy a normálisak az alsó és a felső kategóriába esőket nézik a tévében.
Azt tapasztalom, hogy az átlagember irigyli, és szerencsésnek tartja a kis- és középvállalkozások Tulajdonosait és Cégvezetőit. Mert azok jólétben élnek. Meg azért, mert ezek a vállalkozók nem normálisak.
Az átlagember munkaideje napi nyolc óra. (Ebben az időben nem biztos, hogy dolgozik is az illető.) Ezzel szemben egy Cégvezető hajlandó akár napi 12 órát dolgozni. Ezt már nem nagyon irigylik tőle.
Nem fogják fel, hogy az a plusz 50% munkaidő, amit egy Cégvezető a normális emberekkel szemben ledolgozik, valamint a hajlandósága a valódi termelésre, nem 50%-kal több jövedelmet ad.
Hanem megsokszorozza azt!
Ezért aztán, ha legközelebb valaki azt mondja Neked, hogy nem vagy normális, hát büszkén húzd ki Magad! Vedd ezt komoly dicséretnek!
A magyar kis- és középvállalkozások – beleértve a Te cégedet is – a nemzeti össztermék 45%-át termelik. És a magángazdaságban foglalkoztatottak 60%-ának adnak munkát.
Köszönöm ezt Neked!
- Valószínűleg mindig is kicsit másnak gondoltad Magadat, mint a többiek.
- Valószínűleg egy idő után leszoktál arról, hogy megbeszéld a rokonsággal, vagy a régi ismerősökkel a céljaidat és az álmaidat.
- Valószínűleg nem nagyon értették, hogy hogyan tudsz így élni és így gondolkodni.
- Valószínűleg Te pedig azt nem értetted, hogy hogyan tudnak ők így élni és gondolkodni.
- Valószínűleg néha elgondolkodtál azon, hogy vajon nem nekik van-e igazuk, és nincs-e tényleg valami baj Veled.
Szeretnélek megnyugtatni!
Nem Veled van a baj!
Te valószínűleg sokkal boldogabb, élettel telibb, termelékenyebb, egészségesebb, valódi céloktól hajtott és okozóbb életet élsz, mint a népesség 90%-a.
És ez fényévekkel felette van a normálisnak! 🙂
Az Erő legyen Veled:
Piroska Gyula
A Cégvezetők barátja
Hogy ne érezze magát
egyedül a Cégvezető
VÁRJ EGY KICSIT!
Van itt még valami, ami érdekelhet!
Motivált munkatársak hegyibeszédek nélkül
"Mi a fenét kezdjek az embereimmel"?
Online Tréning
Azonnal bevethető eszköztár a munkatársaiddal kapcsolatos visszatérő problémák megszüntetésére.
A következőket fogod megtanulni:
- Hogyan vegyél fel biztosan jó embereket a cégbe?
- Hogyan tartsd meg a magasan teljesítő munkaerőt?
- Milyen motivációs eszközökkel lesznek felelősségteljes munkatársaid, akikre rá mered bízni a fontos ügyfeleket is?