Amikor főállású értékesítő voltam, egyszer egy székesfehérvári cégvezetőhöz mentem. Láttam az egész cégen, a szobáján, a megjelenésén, hogy baromira fontos fitogtatni neki, hogy milyen sok pénze van.
Így hát a következőt tettem, mielőtt bementem volna hozzá: megálltam a szobája ajtajában, és azt mondtam neki: „Kovács úr! Mielőtt rabolnám az Ön drága idejét, és az enyémet, így előre el szeretném mondani Önnek, hogy mi drágák vagyunk. Bennünket nem tud mindenki megfizetni.”
Mit gondolsz, mi volt rá a reakciója? „Na jöjjön csak be, majd én eldöntöm, hogy mi nekem a drága.” Innentől aztán nem mondhatta az értékesítési találka végén, amikor rátértünk az árra, hogy drága. És naná, hogy drága volt! Sose add olcsón a portékádat!
Ez egy jó értékesítési technológia. Dicsekedj el a kifogással! Ha csak egy márkát forgalmazol, és ezt nehezményezik, akkor Te vagy annak a márkának a specialistája. Ha gondjuk van vele, hogy csak nagy kiszerelésű terméket árulsz, akkor épp azért teszed, mert így tudod a legjobb árat adni. Ha drága vagy, akkor mondd el előre, hogy Te drága vagy, mert minőségi terméket árulsz, minőségi szolgáltatást adsz.
Kedves Barátom! Legyen a gyengeséged az erősséged! Dicsekedj el a kifogással!