Hogy szoktad enni Téliszalámit?

    Letolod az egész rudat a torkodon?

    Biztos, hogy nem!

    Elszeleteled vékony szeletekre!

    Ugyanígy kell értékesítened is!

    Szalámi technikával!

    Add el a dolgot apró részletekben!

    Na de hogyan?

    Elmesélem Neked!

    Sose tedd fel azt a kérdést az ügyfélnek, hogy meg akarja-e venni a termékedet, szolgáltatásodat! Mert erre még esetleg “Nem!”-et mond.

    E helyett tegyél fel neki olyan eldöntendő kérdéseket, amelyekre a válaszok mindegyike “Igen!”

    Nézzük csak, hogyan néz ki ez a telefonos időpont egyeztetésnél:

    “Kovács úr! Ezzel és ezzel foglalkozunk. (Pár érdeklődésfelkeltő mondat, hogy nyúljon az ügyfél nyaka.)

    A jövő héten Önök felé járok. Szívesen beugrok Önhöz, hogy elmeséljem mivel foglalkozunk. Tudunk Önnek segíteni. A hét első fele, vagy a hét második fele alkalmasabb Önnek?

    Ez egy olyan kérdés, amiben elegendő adata van dönteni: mikor ér rá!

    De abban ne döntsön, hogy akar-e velünk találkozni.

    Hogyan adtam el a cégen belüli tréningeket, amikor értékesítő voltam?

   Miután körbejártam az ügyfelet, kiderítettem, hogy milyen problémái vannak. Láttam, hogy a cégen belüli belső tréning a helyes megoldás. Aztán szépen végigmondtam, hogy mit ajánlok és mennyiért.

    Ezután azt mondtam neki:

    “Figyelj! Van-e olyan hely, ahol céges összejöveteleket szoktatok tartani?” “Van itt nem messze egy vendéglő, annak van egy jó kis különterme.”

    Így beletettem az ügyfél fejébe egy helyszínt

    “Oké! Egyébként a hét melyik napján alkalmasabb Nektek? Hét közben? Hétvégén? Péntek-szombaton?” “A legjobb a péntek-szombat.”

    Így beletettem az ügyfél fejébe egy péntek-szombatot

    “Nagyon jó! Nézzük meg, hogy kinek a számára érdekes egy ilyen tréning. Írjuk össze! Először is itt vagy Te. Aztán az értékesítők és az értékesítési vezetőd…” “Ne felejtsük ki a titkárnőmet se! Ja, meg a raktárvezető is kellene!”

    Így szépen összeállt a névsor!

    De mindig több lett, mint a szerződésben levő húsz fő. Ilyenkor már az ügyfél kezdett azon dolgozni, hogy eladja nekem, hogy még a két műszakvezető is férjen bele a keretbe.

    Így beletettem az ügyfél fejébe egy névsort

    “Egyébként mikor érdekes a számotokra egy ilyen tréning? Jó lesz jövőre is? Vagy tulajdonképpen az volna az ideális, ha minél hamarabb lenne?”

    “Hát igazán jó lenne minél hamarabb.”

    “Oké! Vegyük elő a naptárat!”

    És így beletettem az ügyfél fejébe egy pontos dátumot

    Észre sem vette, hogy közben “Igen”-t mondott!

    Hogy közben megvette a tréninget!

    Így adott el nekem Bado Feri, a Bado Brand tulajdonosa annak idején egy gyönyörű és jó drága öltönyt!

    Ott voltam nála a showroom-ban!

    Persze, ha egyszerűen akarod nevezni, akkor hívd csak bemutató teremnek!

    Azt mondja nekem “Mielőtt bármiről is beszélnénk, hadd tájékozódjak egy kicsit rólad.”

    Elővett egy csíptetős táblát!

    Rajta egy szép A4-es papírral!

    A papíron egy csomó kérdéssel!

    Aztán elkezdte a profi Szalámi technikát!

    “Milyen öltönyöket hordasz? Két részest vagy három részest? ” “Három részest. Mert tudod, a tréningeket mindig mellényben tartom.”

    “A nadrág alját hajtókásan szereted, vagy anélkül?” “Hajtókásan. Az konzervatívabb és üzletiesebb.”

    “A nadrág fenekén két zseb legyen hátul, vagy egy?” “Természetesen kettő”

    “A mellény háta az anyagából legyen, vagy selyemből?” “Selyemből, mert az nem olyan meleg.”

    “A mellény zseb ferde legyen, vagy vízszintes?” “Vízszintes.”

    És így mentünk végig vagy harminc kérdésen!

    Kiválasztottuk az anyagot. Megbeszéltük, hogy kell gyufazseb és tollzseb a zakóra. Hogy hány gomb legyen a zakó ujján. Hány slicc legyen rajta hátul. Két soros vagy egy soros legyen.

    Aztán jött a kegyelemdöfés:

    “A zakó bélésében legyen monogram, vagy sem?” “Még jó hogy legyen! Hát csak nem járok monogram nélküli öltönyben.”

    A monogram, ha jól emlékszem még vagy 15.000 Ft + ÁFA volt

    Mire ezt így végigvettük, lelki szemeimmel már láttam magam abban a gyufazsebes öltönyben. Fejben már megvettem a monogrammal együtt.

    Erre mondott egy akkora számot, hogy ijedtemben csuklottam egyet.

    De akkorra már nagyon kellett nekem az az öltöny!

    Hát gondoltam egyet!

    “Te Feri! Hogy megy Neked az üzlet? Ahogy így elnézem, baromira nagy szükséged van néhány tréningre.” 

    Így hát nekem öltönyeim lettek, neki meg tréningjei!

    A Szalámi technika oda-vissza működött!

Kedves Barátom!

Találd ki a saját Szalámi technika kérdéseidet!

És vigyázz a Bado Feri csíptetős táblájával! :-)

Ha pedig nem az értékesítői, hanem a profi cégvezetői eszköztáradból hiányzik még pár eszköz, akkor várunk szeretettel szeptemberben!

Ugyanis egy hónapon belül végig tudod majd járni a Bázis tréningeket az elsőtől egészen a negyedikig! Ha még nem voltál nálunk, kezdd a Bázis1 tréninggel». És persze lesz Értékesítési tréning» is. :-)

A Tréningnaptárunkat itt találod»

.