marketing strategia

A héten el lettem bűvölve, háromszorosan is! És rájöttem, hogy ez a legjobb marketing stratégia a világon.

Elmesélem, hogyan bűvöltek el, és hogyan vedd le a lábukról az ügyfeleidet, hogy visszajöjjenek Hozzád.

Tudod, mindig azt tanítjuk az ügyfeleinknek a tréningjeinken, hogy sosem elég annyit adni, mint amennyit ígértünk, vagy mint amennyi elvárható. Az élet minden területén többet vagy jobbat kell nyújtanod annál.

Amikor az ember többet vagy jobbat ad egy kapcsolatban, akkor az virágzásba viszi azt a kapcsolatot. Ez nem csak azt jelenti, hogy a marketing stratégia részeként az ügyfeleidnek adsz többet. Hanem az élet minden területén így kell működnöd:

  • A párkapcsolatodban.
  • A főnök-beosztott kapcsolatodban.
  • A barátságaidban.
  • A gyerek-szülő kapcsolatodban.
  • A beszállítóid és az alvállalkozóid felé.
  • A kollégáidnak egymás között.

Egy kisgyerek ezt még nagyon jól tudja. Ezért szed virágot a szüleinek. Madártollacskát, kavicsocskát, ágacskát, vagy akár kutyasz@rocskát. :) Mint Fanni lányom három éves korában. Akar valami pluszt adni.

Ahhoz, hogy ajánlják a cégedet, nem elég jónak lenni. Gondolj csak bele, mi az a két éttermi élmény, amiről utólag mesélnek az emberek a barátaiknak? A nagyon negatív és a rendkívül pozitív. A jó, az csak jó!

Azt nem fogják lelkesen elmesélni mindenkinek. Biztos volt már Veled olyan, hogy egy étteremben, távozáskor a pincér megkérdezte Tőled, „Hogy ízlett az ebéd?”

Mit mondtál?

Jó volt.

És tulajdonképpen jó is volt. Nem volt vele semmi baj. Csak éppen nem volt benne semmi rendkívüli. Nem volt olyan „Hűha! Ez igen! Ezek aztán tudnak valamit!” érzésed.

Nem is meséltél róla senkinek!

Nem lettél az evangélistája annak az étteremnek. Az evangélista szó jelentése a Wikiszótár.hu szerint: Térítő személy. A szó a görög „evangelistes” szóból származik, ami azt jelenti, hogy „jó hír hozója”. (eu: jó + angelos: hírvivő)

Így hát nem térítetted meg a körülötted lévő embereket annak az étteremnek a „hitére”. Azaz nem vittél nekik róla jó hírt. Így az az étterem a marketing stratégia tervezésekor a hirdetésekre kell, hogy költsön, hirdetésekkel kell, hogy behozza a vendégeit.

Az első elbűvölés

Az autóinkat sok év óta az EuroFleet Zrt-től béreljük. Nem csak az alvállalkozóink ők, hanem az ügyfeleink is. Csőre Tamás barátom, ‒ aki a cég vezérigazgatója ‒ igazán ért ahhoz, hogyan csináljon evangélistákat az ügyfeleiből.

Egyrészt hihetetlenül perfekt kiszolgálást kapunk tőlük. Mivel előtte is béreltük az autóinkat, van összehasonlítási alapom. A különbség ég és föld. Nagyon sok ügyfelemnek ajánlottam már őket. Sokan kifejezetten megköszönték utólag, hogy összehoztam őket az EuroFleet-tel.

Másrészt Tamás most még rátett egy lapáttal. Mivel VIP ügyfélnek tekintenek bennünket, kolléganőjével együtt tavaly elhívott ebédelni Óbudára a Kéhli Vendéglőbe.

Az ebédnél megajándékozott egy Connex szállodautalvánnyal. Ez egy három napos, fél panziós üdülést jelent a nyolcszáznegyvennégy európai Connex partnerszálloda valamelyikében. Ezek négy- és ötcsillagos szállodák.

A múlt hét végén, pünkösdkor használtuk ki a lehetőséget. Életem párjával, Évivel üdültünk egy jót az ausztriai Schlosshotel Krumbach-ban. Ez egy szép kastélyhotel.

Nagy élmény volt minden étkezés!

Mert az étterme olyan gyönyörű panorámával rendelkezik, hogy Évi csak azzal törődött. Én erősen a háttérbe szorultam, akármilyen sármos, férfiasan jóképű, és szerinte még cuki is vagyok. :)

Hát az étteremben nem én voltam a cuki! Hanem a panoráma!

Jött a második meglepetés

Már mindezekkel a dolgokkal is elbűvölt bennünket ez a Tamás. De ehhez jött még egy elbűvölés a három napra: egy Ford Mustang GT.

  • 5.000 cm3.
  • Legendás motorhang.
  • V8-as motor.
  • 415 lóerő.
  • Cabrio változat.
  • Ikonikussá vált modell.

Én nem vagyok egy nagy autóbolond. De ez azért még az én véremet is felpezsdítette. Így hát feltettem a baseball sapkát, és elindultunk.

  • A nap beragyog a szélvédőn.
  • A szél a hajadba kap.
  • A szembejövők vigyorogva villogtatnak. Te meg mindig lassítsz, mert azt hiszed, hogy rendőrt jeleznek.
  • Az előtted menő autó hátuljában a tízéves forma kisfiú lelkesen integet.
  • Az utcán a férfiak úgy megnéznek, mintha valami dögös csaj lennél. Éppen csak nem fütyülnek utánad.
  • Amikor rátaposol a gázra, olyan érzésed van, mint mikor a repülőgép elindul a kifutópályán. Csak sokkal jobb a hangja!

Felszabadító érzés!

Egy nagy hiányossága van az egésznek!

Pont azt nem adja, amiért ilyen autókkal járnak a népek. Mert hát ez egy olyan faroknövelő autó. :) De elárulom Neked, hogy a nők egyáltalán nem nézték meg. Nekik nem sokat számít a Te spéci Ford Mustangod.

Ezzel együtt nagy élmény volt a három nap kastélyhotelestül, Ford Mustangostul. Nagyon szépen köszönjük Tamásnak és az EuroFleet csapatának.

Tamásnak ténylegesen céges irányelve az, hogy el kell bűvölni az ügyfeleket. Ezt gyakorlatilag mi is átvettük tőle. Az én cégem vezérelvei közé is bekerült. Természetesen gondosan feltüntetve, hogy honnan származik.

A fentiekben még csak két elbűvölésről meséltem Neked. Viszont a mai Hétzáró gondolat elején azt írtam, hogy háromszorosan lettem elbűvölve.

Hol a harmadik?

A harmadik elbűvölést Mátyás Csaba barátomtól, a Mátyás Fa tulajdonosától kaptam. Mint a VIP klubom tagja, elhívta magához szerdára a VIP klub többi tagját. A csapat egy része már kedd este megérkezett férjestül-feleségestül-gyerekestül.

Szerda reggel egy jó reggelivel kezdtünk. Aztán az egyik telephelyükön megnéztük a most induló automata fakérgező rendszert. Marha nagy és hatékony.

Majd átmentünk egy másik telephelyre. Ott aztán láttuk, hogyan működik egy hatalmas erdészeti gép. A neve: forwarder. Ez a gép legalább annyi csodálatot kapott a csapat férfi tagjaitól, mint egy Ford Mustang GT. :)

A bátrabbja ki is próbálta!

A főtt csülkös ebéd előtt bemutatót kaptunk a vállaltirányítási rendszerükről. Az is profi. Ebéd után pedig ténylegesen kimentünk az erdőbe. Láttuk, hogy milyen borzasztó hatékonysággal megy a fakitermelés.

Ez az egész lenyűgöző volt!

Őszinte szívvel gratuláltunk mindannyian Csabának ahhoz a rettentő hatékony, mindent átfogó, gépesített és számítógépesített erdőgazdálkodási birodalomhoz, amit sok év alatt, kemény munkával felépített.

Bűvöld el az ügyfeleidet! Bűvöld el a környezetedet! Mindig többet vagy jobbat adj annál, mint amit ígértél!

Ha ez is része a marketing stratégiádnak, a régi ügyfeleid hozzák az új vevőket.

 

Piroska GyulaOlvasnál még cégevzetési ötleteket? Iratkozz fel ingyenesen a Hétzáró gondolatokra, és hetente érkeznek az e-mail fiókodba.