Egy érdekes nézőpontot akarok ma adni Neked!

Méghozzá a pénzbehajtásról!

Megmutatom, hogy mi az oka, ha pénzbehajtási gondjaid vannak.

Először is nézzük meg, hogy mi mindent teszel azért, hogy a termékedet, a szolgáltatásodat eljuttasd a vevőnek.

Erre egy egész rendszert állítottál fel!

Lássuk, milyen elemekből áll!

Weboldalak, szórólapok, Facebook és Google AdWords hirdetések, reklámok a médiában, üzletkötők értékesítési asszisztenssel, szerződés nyomtatványok.

Aztán ott van a teljes termelési-szolgáltatási rendszered, a beszerzéstől a raktározáson, a termelésen, a kivitelezésen és a minőségbiztosításon át a kiszállításig, beszerelésig, átadásig és a teljesítés igazolásig.

Egy nagyon komoly, sok elemből álló folyamatsort állítottál fel, amely Felőled a vevő felé irányul. És amelynek minden elemére folyamatosan nagyon odafigyelsz.

És amit folyamatosan fejlesztesz!

És persze teljesen jogosnak tartod, ha a vevő felháborodik, kötbért kér, mert esetleg csúsztatok a szállítással. Vagy ha netán gyengébb minőséget vagy rosszabb kiszolgálást kapott.

Akkor nézzük a másik irányt!

másik oldalt!

Vajon milyen folyamatsort állítottál fel visszafelé? Milyen lépéseket teszel azért, hogy a pénz időben megérkezzen, és a vevő is megmaradjon? Hány elemből áll a Vevőtől Feléd irányuló rendszer?

Körülbelül kettőből!

Egy: a pénzügyesed kiküld egy számlát!

Kettő: a fizetési határidő lejárta után néhány nappal rátelefonál a vevőre, hogy mi van.

Aztán ennyi!

Érzed, hogy mennyire fel van borulva az egyensúly?

Ez így nem jó!

Fel kell állítanod a visszafelé irányuló rendszert is!

Ez a szerződés nyomtatvánnyal kezdődik. Szerepelnie kell benne, hogy elvárjátok és természetesnek veszitek a határidőre történő fizetést.

Aztán az ügyfél kiválasztásával, előminősítésével folytatódik a dolog. Ne akarj mindenkivel szerződni. Az OPTEN-ben, a Bisnode-ban, a feketelista.hu-n, a ceginfo.hu-n vagy a creditreform.hu-n utána kell nézni az ügyfélnek.

Aztán az értékesítőnek a szerződéskötéskor is el kell mondania, hogy elvárjátok és természetesnek veszitek a határidőre történő fizetést.

A pénzügyesed már a számla kiküldése előtt vegye fel a kapcsolatot a vevő pénzügyesével. Megtudja a kifizetési, utalási szokásokat. Mikor, és ki rendelkezik az utalásokról.

Összeismerkednek!

A számla menjen ki pontosan és időbenA számlakísérő levélben ismét jelezned kell, hogy elvárjátok és természetesnek veszitek a határidőre történő fizetést.

A számla lejárta előtt négy munkanappal a pénzügyesed már jelezheti, hogy akkor várjátok határidőre a pénzt. Az előtte való napokban menjen udvarias levél, hogy elvárjátok és természetesnek veszitek a határidőre történő fizetést.

Amikor pedig megjött a pénz, nagyon kedves köszönőlevélben köszönjétek meg a pénzt.

Lesz, aki felháborodik majd mindezen!

Nem akart időben fizetni!

Tehát az egész rendszer lényege az, hogy előre gondolkodunk és cselekszünk, nem pedig utólag.

Vedd teljesen természetesnek Te is és a kollégáid is, hogy időben fog fizetni az ügyfél. És éreztesd is ezt vele. Ahogy ő is teljesen természetesnek veszi, hogy Ti időben szállítotok.

Ha késel, ő rosszallja, felháborodik, nem szerződik Veled többet. Tudjon róla, hogy ha ő késik a fizetéssel, Te is rosszallod, felháborodsz, és nem szerződsz vele többet.

Ha utólag küldözgeted a fizetési felszólításokat, ügyvédi leveleket, Igort a baseball ütőjével, a speciális pénzbehajtó cégeket, az már veszett fejsze nyele.

Kedves Barátom! Felejtsd el a baseball ütős fiúkat a fa testápolójukkal!
Gondolkodj és cselekedj előre a pénzbehajtásban.

És ha engem kérdezel, gondolkodj és cselekedj előre a képzésben is! :-)
Minél hamarabb szerzel használható tudást akár a pénzbehajtásról, akár a cég bármelyik másik területéről, annál hamarabb fogja hozni Neked az eredményeket.

Ha bármi kérdésed van azzal kapcsolatban, hogy Neked melyik képzésünk hozná most a leggyorsabban a legnagyobb eredményt, akkor keresd a Kapcsolattartóinkat! Kattints ide az elérhetőségükért!».

.