Egy érdekes gondolat jutott ma reggel az eszembe!

A legtöbb cégnek külsős könyvelője van, és külsős ügyvédje. A nagyobbaknak van csak általában saját alkalmazottként könyvelője. És a még nagyobbaknak van csak általában alkalmazottként jogásza.

Ugyanez a helyzet a munkavédelmi, érintésvédelmi és tűzvédelmi szakemberekkel. Csak az igazán nagy cégeknek van belső emberük ezekre a posztokra. A legtöbb cég alvállalkozó külsős szakemberekkel oldja meg ezt a kérdést.

Valószínűleg a Te cégedben is ez a helyzet!

Miért?

Mert nincs időd és energiád arra, hogy a naponta változó jogszabályokat nyomon kövesd.

Meg valószínűleg kedved sem!

Egyszer jártam egy pécsi adójogásznál. A polcán ott sorakozott szépen egymás mellett a rendszerváltás utáni évek adó jogszabályainak a gyűjteménye.

Az 1990-es egy kis füzetecske volt, az élén tűzőgép kapoccsal összefogva. Az 1991-es egy vastagabb füzet. Az 1992-es egy még vastagabb. Majd az 1993-as már olyan vastag, hogy egy kis könyvecskévé vált, és az élére rá lehetett már írni, hogy „Adó jogszabályok 1993.” Onnantól kezdve minden év kötete egyre vastagabb lett.

Mára már vagy hatvan különböző adónem van. Ezek között jó néhány olyan, amely nemzetgazdasági szempontból szinte kimutathatatlan, olyan keveset hoz. Viszont mind az adóhivatalnak, mind a vállalkozónak egy jó csomó adminisztrációt okoz.

Ki a fene tudja és akarja mindezt számon tartani?

Mára ugyanez a helyzet az online marketinggel!

Hihetetlenül fejlődő és változó világ. A Facebook naponta variálja a dolgokat. Nincs időd ezt nyomon követni.

Aztán ott van mellette a Google Adwords, a LinkedIn, a SEO-zás, a kulcsszó keresés, a remarketig, a kreatív szövegírás, a blogolás, a weboldal dizájn, a pop up ablak, a konverziók, az affiliate követő kód, a listaépítés, a megnyitási arány, a rajongók gyűjtése, a napi posztolás, az e-mail hírlevelek, az ingyenes csalik, a videó üzenetek, az élő Facebook videók, a webinárium, az autoresponder, a bannerek, a domain nevek, az SMTP szerverek, a PPC-k, PPS-ek és PPL-ek, a követő kódok és aTwitter.

Direkt zúdítottam Rád mindezt!

Valószínűleg egy jó részét nem is érted ezeknek a szavaknak. Mert egy jó részük hat-nyolc évvel ezelőtt nem is létezett.

Mára az online marketing egyes ágai is már külön szakmákká váltak. Nem egy szakma az egész.

Tíz évvel ezelőtt még én magam programoztam a honlapunkat, és állítottam be az automatizmusokat a marketing szoftverünkben. A mostani marketing szoftverünknek már csak az alapjait értem. És egy töredékét tudom csak használni.

De ennél több nem is kell!

Ott vannak rá a szakemberek!

Szükséged van az online marketingre!

Még ha esetleg úgy hiszed is, hogy nincs!

Bizony, még a Facebookra is!

Még akkor is, ha az ügyfeleid nagy cégek!

Egy Ford márkakereskedő ügyfelemtől hallottam, hogy állítólag Henry Ford azt mondta, hogy Szeretném, ha a síromra azt írnák, hogy „Itt nyugszik az az ember, aki magánál okosabb emberekkel vette körül magát.”

Ugyan nem ez van írva a sírjára, de valószínűleg tartotta magát ehhez a gondolathoz, hogy olyan sokra vitte.

Kedves Barátom!

Ne akarj marketing guru lenni!

Vegyél példát inkább Henry Fordról!

Vedd körül Magad Náladnál okosabb marketinges alvállalkozókkal!

Te pedig legyél igazi szakértője a saját szakmádnak, a cégvezetésnek! Ezt a szakmát ugyan nem sok helyen tanítják, de véletlenül tudok egy profi céget, ahol ezzel foglalkoznak! Ha jól emlékszem, Seminar Consultingnak hívják! :-)

Ha még nem voltál nálunk, kezdd a Bázis1 tréninggel», hogy megismerd annak a gyakorlatias tudásnak az alapjait, amit mi tanítunk és használunk!

Ha pedig még nincs minden tanult eszköz bevezetve a cégedbe, akkor járd végig a Műhelyeinket»!

.