Egyszer az egyik tréningemen volt egy cégvezető. Először járt nálam. Szorult helyzetben volt. Egy másfél milliárd forint árbevételű cégről van szó.

Elmesélte, hogy több mint tíz éve a Suzukinak szállítanak be. Az első három évben nagyon örültek ennek, és büszkék voltak rá. Aztán ez az öröm és büszkeség az évek alatt boldogtalanságra és lógó orra változott.

Miért?

Mert mára tulajdonképpen a Suzuki az egyetlen vásárlójuk. Így nagyon kiszolgáltatott helyzetben vannak. A Suzuki diktálja az árakat. Hiába adnak egy megfelelő árrés tartalmú árat. Ha a Suzukinak nem tetszik, lejjebb nyomja, mert különben akkor elviszik tőlük az egész megrendelés állományt.

Emberünk a Suzukira haragudott!

Én azt mondtam neki, hogy inkább magára haragudjon, ne a Suzukira. A Suzuki csak azt tette, amit barátunk megengedett neki, és azt amit a saját jól felfogott érdeke diktált. Barátunk tíz év óta teljes mértékben elhanyagolta a marketinget és az értékesítést.

Ahogy az egyik győri nagykereskedő ügyfelem szokta mondani: “A focit nem futásra játsszák, hanem gólra.”

Ugyanez vonatkozik erre a helyzetre is!

Egy ilyen szituációban levő cég rengeteget fut, azaz rengeteget dolgozik és termel, mégsem rúg gólt. Azaz nincs megfelelő árrés, ezért nincs nyereség.

Sőt, mínuszba kerül!

Jónéhány ügyfelemnél találkoztam valami hasonlóval. Például az egyik cipőgyáros ügyfelemnek szintén csak egy vevője volt. Mára sikerült ezen változtatni.

Egy másik ügyfelemnek több cége is 25-30%-ban a Samsungnak dolgozott. Aztán a Samsung gondolt egyet, és elvette tőlük az egész megrendelés állományt. Komoly bajba kerültek. Majdnem tönkrementek azok a cégek. Még mindig azt nyögik.

Sok ilyen, és ehhez hasonló történetet láttam!

Ezek alapján a következő tapasztalatom van: az az egészséges, ha egy vevő aránya 10%-nál nem nagyobb az árbevételben.

Már a 20% is nagyon veszélyes!

Kedves Barátom! Legyen jó a marketinged, és ne engedd, hogy egy vevő aránya 10%-nál nagyobb legyen az árbevételedben!

Tudd mindig biztonságban a cégedet! Ahhoz, hogy stabil céged legyen, megvannak a szükséges, kipróbált vezetői eszközök. Ismerd meg őket a Bázis tréningeken, kezdd a Bázis1 tréninggel»!

Utána pedig dolgozz velünk az eszközök bevezetésén a Műhelyeinken»!

.