Ha jól akarsz járni, mindig ajánld fel a választás szabadságát! Hadd válasszon az ügyfél! Döntsön ő! Ne azon gondolkozzon, hogy akar-e vásárolni, vagy sem! Hanem azon, hogy melyikből mennyit.
Ez az egyik legrégibb értékesítési technika. Sose ajánld fel az ügyfélnek a döntést az „Igen” és a „Nem” között. Ajánld fel a döntést két „Igen!” között!
Egy telefonos időpont egyeztetésnél nem azt kérdezzük az ügyféltől, hogy akar-e találkozni velünk vagy sem, hanem hogy a kedd vagy a szerda lenne a jó?
Alu felnivel vagy fém felnivel? Nagyobb kiszerelés vagy kisebb kiszerelés? A pirosat vagy a feketét? Készpénzzel vagy bankkártyával? Az olcsóbbat, vagy a drágábbat?
Apropó, ez az egyik legjobban használható technika a gyereknevelésben. A gyereknevelésben az egyik legnagyobb kérdés, hogy hogyan tudod úgy nevelni, hogy ne törd meg azt a gyereket, de ugyanakkor azt tegye, amit mi Te akarsz.
A legegyszerűbb lekeverni neki egy nagy nyaklevest.
Te! A kollégáidat is verni szoktad, ha nem azt csinálják, amit mondasz nekik? Ugye hogy nem? Még ha némelyik meg is érdemelné.
Akkor a gyerekkel se tedd! Őt is csak azért bántod, mert nem üt vissza. Mert kicsi a teste.
Ajánlj fel neki választási lehetőségeket!
Azon nincs vita, hogy megyünk az oviba vagy sem. Viszont választhat, hogy a piros vagy a kék ruhában menjen.
Azon nincs vita, hogy megyünk lefeküdni aludni, vagy sem. De eldöntheti, hogy előbb a vacsora és utána a fürdés, vagy fordítva.
A figyelme elterelődik arról, hogy nem akar még menni aludni, helyette azon gondolkodik, hogy melyik mesét meséljed neki.
Kedves Barátom! Használd a választás felajánlásának erejét! Szabadságot adsz vele a másiknak, mégis jól jársz!