A mai cikk csak egy kis szösszenet lesz. Ez a dolog akkor tűnt fel, amikor kint voltam Angliában. Ott is kapsz Mikulás csomagot az autód szélvédőjére, ha szabálytalanul parkolsz.
Én is kaptam egyet, mert tovább parkoltam a megengedettnél. Nézem a cédulát. Mérgelődöm, hogy a fene a jó dolgukat, ugrott 70 fontom. Aztán olvasom tovább a cetlit, hogyha pár napon belül befizetem, csökkentik a büntetést 30 fontra.
Na ennek megörültem. De jó! Mégsem kell, csak 30 fontot fizetnem.
Aztán rájöttem, hogy ez egy nagyon ügyes marketing fogás. Még örültem is a büntetésnek!
Persze végeredményben keserű a szájíz. De egy kis fogalmazásbeli különbség sokkal jobban eladja a dolgot. Jobb az optikája. Ott csökken a büntetés, nálunk emelkedik. Pedig tulajdonképpen mindkét esetben ugyanaz történik.
Azt gondolom, hogy ilyen az igazi marketing. Meg azt is, hogy az élet minden területén szükség van rá. A párkeresésben, az üzleti életben, egy sportklubban, egy baráti társaságban. Még egy egyháznak is jó marketingre van szüksége. A családban is sokat jelenthet. És látod? Még a parkoló társaságoknál is.
Kedves Barátom! Legyél ügyes a marketingedben! Figyelj rá, hogy hogyan fogalmazol!