Cégvezetői tudástár
Miért ne tarts a kudarctól
A VIP klubon minden évben, az első alkalommal alaposan bemutatkoznak egymásnak a résztvevők. Elmesélik az életüket. Hihetetlen történeteket hallottam, mikor még én vezettem a
Kapsz tőlem egy időgyártó feladatot
A minap egy érdekes Henry Ford idézetre bukkantam: „A sikeres ember az alatt az idő alatt halad előre, amit mások elpazarolnak.” Hát ez nagyon tetszik! Vajon Te mennyi időt pazarolsz?
Hogyan gondolkodj bőségben?
Egy egyszerű trükköt akarok ma megmutatni Neked! Azt, hogyan gondolkodj bőségben! Meg fogsz lepődni, mert olyan egyszerű, mint a slag vagy a faék. Mint ahogy minden nagy dolog teljesen egyszerű.
Hogyan lehet összekeverni a gépet az emberrel
Egy magyar üzleti körökben mostanában gyakran hallott, divatos szó jutott az eszembe: Személyzetkezelés! A hazai vállalkozások azzal a problémával találják szemben magukat, hogy nehezebb megtalálni a
Kövess el sok hibát
A legtöbb ember rettentően fél a kudarctól, és retteg attól, hogy hibát vét. Leértékelve érzi magát, ha valamit rosszul csinált. Valószínűleg már az iskolában elkezdődik
Az egyik leggyakrabban elkövetett marketing hiba
Eszembe jutott az egyik leggyakrabban elkövetett marketing hiba. Remélem, Te nem csinálod. Sok cégnél látom, hogy azt a terméket, azt a szolgáltatást nyomja a reklámjában, ami nem megy. A döglött tehénbe próbál életet lehelni. Mondjuk székeket árul. A faszékeket viszik, mint a cukrot. A műanyag szék pedig senkinek sem kell. Erre nyomják a műanyagszék reklámot, mint süket a csengőt. A faszékeket pedig hanyagolják, mert „Az reklám nélkül is megy.” Egyszer tartottunk az ügyfeleimnek egy kis marketing előadást. Részt vett rajta egy kis, három fős autógumis cég tulajdonosa is, az egyik vidéki nagyvárosunkból.
Voltál-e már gumicsont-rágós munkatársi mítingen
Voltál-e már gumicsont-rágós munkatársi mítingen? Tudod milyen az? Amikor valaki bedob valami jó kis problémát! Egy gumicsontot, amit aztán az egész bagázs elkezd rágni! A csapat egyik fele a leghülyébb ötletekkel áll elő. A másik fele csak akadékoskodik. A harmadik fele meg csak csendben ül a helyén, unatkozik, és Facebookozik a mobilján. Három óra múlva kijössz erről a megbeszélésről, és azt mondod: „Hát ez a mai munkatársi gyűlés biztos jó volt valamire! Csak azt nem tudom, hogy mire!” Az egyik ügyfelem, aki sokat dolgozott multiknál, ezt úgy hívja csak, hogy „fingfűrészelés.” Egy ilyen munkatársi gyűlés nem több valamiféle intellektuális maszturbálásnál.
Gazdag vagy-e?
Az egyik tréningemen a gazdagságról, Rejtő Jenőről, Piszkos Fredről és Wagner úrról beszélek a résztvevőknek. Wagner úr Rejtő egyik komikus regény alakja! Több könyvében is szerepel! Wagner urat Rejtő így jellemzi: „Ráncos, bibircsókos, fogatlan és széles szájú vén arcán, hosszú búzakék szakáll vonul félkörben. Inget nem visel, ruházatát egy jobb madárijesztő sem vállalta volna. Szokása mindenkit Sztrovacsek névvel illetni, de a szó értelmét senki nem tudta megfejteni.
Min múlik az egész céged teljesítménye?
Azt gondolom, hogy Neked is és nekem is, mint cégvezetőnek van egy nagy problémánk. Mi ez a probléma? Hát a következő: A cégvezetés nem egy szakma! Hanem sok szakma! Nézzük, mi mindenhez kell értened cégvezetőként: ‒ PR ‒ Marketing ‒ Értékesítés ‒ Pénzügy ‒ Számvitel ‒ Vezetés ‒ Szervezés ‒ Az embereid motiválása ‒ Célkitűzések ‒ Lélektan ‒ Számítástechnika ‒ Belső kommunikáció ‒ Külső kommunikáció ‒ Álláshirdetés, személyzeti interjúk, személyzet kiválasztás…. És persze nem árt, ha ahhoz a technológiához, tevékenységhez is értesz valamennyit, amivel a cég foglalkozik. Ha egy pékséged van, nem árt, ha ismered a pék szakmát. És még valószínűleg egy csomó mindent kihagytam!
Nagyon kellene, de nincsen…
Ha megkérdezek egy átlag magyar cégvezetőt, hogy mennyi a félretett tartalék a cégében, akkor nem érti a kérdést. Vissza szoktak kérdezni, hogy „Milyen tartalék?” Akkor mondom nekik, hogy „Tudod, olyan tartalék tartalék.” A válasz szinte mindig az, hogy „Ja! Az nincsen.” Néha pedig az, hogy „Párszor elkezdtem félretenni pénzt, de mindig elköltöttem.” A Bázis2 tréningemen, amikor a pénzügyi rendszerről beszélünk, meg szoktam kérdezni a résztvevőket, hogy szerintük mennyi tartalék lenne ideális egy évi 50 millió Ft árbevételű magyar vállalkozásnál. Szinte mindig 5 millió Ft-ot mondanak.
Gyere ki a szekrényből!
Sokszor mondom az ügyfeleim valamelyikének, hogy „Gyere ki a szekrényből! Nem tudod úgy eltolni a szekrényt, hogy benne vagy!” Hogyan tudsz legkönnyebben kijönni a saját céged „szekrényéből?” Egy tréninggel! Két napig kívülről nézel rá, egy más nézőpontból. Nagyon sokat tud adni. Amikor napokig rágódsz egy problémán, amikor csak megy a fejedben a forgó-morgó, amikor nem tudsz dönteni, akkor nincs elég nézőpontod. Benne ülsz a dologban. Nem látod, csak belülről.
Hogyan bánj az embereiddel?
A Te problémáidat emberek okozzák! Nem hiszem, hogy álmatlan éjszakáid vannak az irodabútorzat lakkozása miatt. Nem hiszem, hogy éjszakánként álmatlanul forgolódsz az ágyadban a fénymásolópapír miatt. A Te aggodalmaid az emberek miatt vannak. Hogyan bánjál az emberekkel? Itt van két egyszerű tipp! Soha ne értékeld le őt, magát a személyt! Leértékelheted azt amit csinált, de nem az embert. Mondhatod azt, hogy „Nézd már milyen hülyeséget csináltál!” De soha ne mondd azt, hogy „Nézd már milyen hülye vagy!” Mondhatod azt, hogy „Ami kijött a kezed alól elég nagy marhaság.” De soha ne mondd azt, hogy „Mekkora nagy marha vagy!”